2012. július 1., vasárnap

Bulik, újabb vizsga, expo, munka


Jó hír, hogy már a párom is dolgozik! :) Egyelőre egy ideiglenes, közvetített munkáról van szó, egy raktárban készít elő árukat a szállításra. Elég kemény fizikai munka, és csak meghatározott időkben vannak például szünetek, ráadásul most pl. szombaton is menni kellett. Viszont nem minden héten van meló, és ez jó, mert így amellett, hogy már dolgozik, azért marad idő a hosszú távú állások keresésére, interjúzásra stb. Előbb utóbb meglesz az igazi! 

A múlt hét vége felé két céges buli is volt. Az egyik egy szűk körű csapatépítés volt a közvetlen kollégákkal. Elmentünk egy helyi étterembe és betoltunk egy egész nyárson sült bárányt. Na jó, csak próbáltuk, maradt belőle azért másnapra is, 11-en azért kevesek voltunk rá. Egy sör is lecsúszott, ami nem sok, de mivel nem nagyon szoktam inni, pont elég volt. Egy hibát azért elkövettem. A végén bevállaltam egy kávét. Valamiért azt gondoltam, hogy a white coffee az valami különleges dolog ezért olyat kértem, de rá kellett jönnöm, hogy kb. sima cappuccino, picivel több tejjel. De ekkor már minden volt, mert a salátában is volt feta sajt, úgyhogy gondoltam egye-fene, megiszom. Hát azóta is szenvedek. Ha már itt tartunk, fogok venni egy allergia tesztet. Találtam egy jó kis készletet, amit otthon is lehet használni és körülbelül 50 féle élelmiszert vizsgál meg, hogy mire van az embernek érzékenysége. Még nem rendeltem meg, de ami késik nem múlik. Szóval a vacsi jól sikerült, de meg kell állapítanom, hogy a bárány nálam hátul kullog a sorban, nem annyira szeretem. Nagy kár, mert itt sokkal olcsóbb és könnyebben beszerezhető, mint otthon. A beszélgetés kicsit akadozott, mert közben ment a kivetítőn a német-olasz meccs és az utóbbiak sorra kapálták be a gólókat, de azért sikerült egy-két sztorit elkapnom. Én túl sokat nem osztottam az észt, egyrészt mert ritkán szoktam egyébként is, másrészt meg igencsak hegyeztem a fülem hogy legalább a felét megértsem annak amit hallok. Hiába, itt nem BBC bemondók ültek és a zaj sem segített. Azért jó móka volt, de másnap meló volt, így nem maradtunk sokáig.

A másik buli pénteken volt, elbúcsúztattuk a főnökömet. Én nagyon nem ismertem meg azért 1 hónap alatt, de elég központi figura volt itt, aki a hálózatos csapat megalakulása óta, 7 éve itt dolgozott. Kicsit megunta, úgyhogy másfelé néz, újabb izgalmak után. Korrekt búcsú volt, mindenki által aláírt ajándékokkal, legjobb pillanatokat bemutató fényképekkel, no meg persze sörrel, borral :) A buli a cégben indult, aztán egy közeli pubba mentünk át, utána meg a városban folytatódott, de azt én inkább már kihagytam. Jó sokat dumáltam, főleg az új kollégával akit múlt héten vettek fel (mondtam már, hogy gyorsan bővül a cég? :)) és jó kis északi akcentusa van. Megbeszéltük a világ dolgait, elmondta, hogy nehogy azt higgyem, hogy itt jobb a helyzet, itt is rengeteg a probléma, sok a segélyből élő semmittevő, ugyanúgy hazudnak a politikusok. Hát, ha ő mondja :) Kaptam pár tippet, hogy hova lenne érdemes mennem kirándulni, de az iszonyú zajban felét nem nagyon értettem a helyek neveinek, majd átküldik levélben. Az este legnagyobb tanulsága: a rendes csapolt Guinness sokkal jobb mint a dobozos, és a hab is sokáig megmarad a tetején :)

Itt a tűzfalak mellett a legtöbbet használt és abajgatott eszköz a loadbalancer, és mivel ahhoz még nem értek már belefogtam a tanulásba. Többféle gyártótól is használunk ilyeneket, de egyelőre a legismertebb, leggyakrabban használtat kell megismernem. (F5 Big-IP). Hogy legyen tétje is a dolognak, le kell tenni egy vizsgát, épp ma jelentkeztem rá, két hét múlva lesz, remélhetőleg addigra mindent beemelek ami szükséges. Nem kellene elrontani, mert az utolsó vizsgaidőpontra jelentkeztem, utána már nem lehet majd ebből vizsgázni, mert jelenlegi formájában megszűnik, átalakítják és késő őszig nem lesz meg az új. Azért nagyon nem izgulok, két hét elég lesz rá bőven, a cégben van használható labor is, meg már megvannak a braindumpok (példa vizsgák, amelyek kísértetiesen sok egyezést szoktak mutatni az igaziakkal), biztos ami biztos :)

Jövő hétvégén meg megyünk az expora. Idén is rendeznek itt egy Új-Zéland-Ausztália-Canada expót, ami két napos. Sokféle előadás, meg a célországokból érkezett mindenféle cégek HR-esei, bankok, költöztetők, ügynökök, hivatalok képviselői lesznek jelen, úgyhogy remélhetőleg sok hasznosat megtudunk majd, talán egy-két ismeretségre is szert teszünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése