2013. február 2., szombat

Évindító

Pár hete megvolt a céges évindító. A karácsonyi buliról a meditálás miatt lemaradtam, de cseppet sem bánom. Szűk mintavételem alapján nem volt akkora veszteség. Ha én ilyet rendeznék három dologról biztosan gondoskodnék: legyen elég mennyiségű és minőségű kaja, pia és tér a sok embernek. Érdekes, hogy ezen legtöbbször csúnyán elvéreznek a cégek. Értem én, biztos a költség, de akkor már inkább odaadnám jutalomként, minthogy egy langyos bulit szervezzek.
Az évindítót minden próbálkozásom ellenére sem sikerült megúszni. A legrégibb motorosok maradtak hátra ügyelni, a főnök kikötötte, hogy az újaknak mindenképpen részt kell venni. 
Ezer embert kellett egy helyre bezsúfolni, úgyhogy egy színházat béreltek ki ahová buszokkal vittek át minket. Sikerült már az elején elszakadnom a csapatomtól, úgyhogy aznap már nem láttam őket, mert én fennt ültem az emeleten, ők meg lent. Viszont így jobban láttam, meg tudtam olyanokkal beszélgetni akiket nem látok mindennap. 
Öltönyös vezetők unalmas monológjai helyett "tréfásra" vették a figurát. A fő motívum a szuperősök voltak, utalva arra, hogy idén legyünk mi is azok és termeljünk sok profitot. Volt már szerencsém multis évindítókhoz. Egy érdekes különbség volt, hogy a bohóckodásban meg az előadásban fele részt kollégák vettek részt, önként és - néha szó szerint is - dalolva. Ettől kicsit az az érzése lehet az embernek, hogy valahol ő is részese ennek az egésznek, és nem csak egy jól megkomponált észosztás és motiválás történik felülről. Én mondjuk továbbra is abban hiszek, hogy egy cég (főleg ekkora) elsősorban a részvényeseiért és tulajdonosaiért van. Amíg jön a bevétel és a folyamatos növekedés a vezetőknek lehetnek akármilyen vízióik és lehet költeni játékszobára. De azért azt el kell ismernem, hogy meglehetősen jó a vállalati kultúra, a hangulat, a közvetlenség, és nagyon igyekeznek, hogy az exponenciális hízás ellenére ezt valahogy megőrizzék.  
Mindent összevetve voltak jó poénok, beöltöztek a vezetők is, kiosztották a legjobbaknak járó jutalmakat. Jó volt a hangulat, volt fagyi meg mindenféle snack. Már csak a másfél órás hazaút volt hátra a hihetetlen dugóban.
Elindult az év :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése