2013. január 21., hétfő

Hóhelyzet


A hó itt különleges dolog, mert eleve nagyon ritkán esik és akkor is többnyire azonnal olvad. Pénteken azonban icipicit hidegebb volt és rákezdett. Sőt, megmaradt! Valahogy az emberek elkezdtek aggódni, hogy mi lesz, meg eleve még reggel volt és elkezdtek késve beérni az emberek. Viszonylag hamar jött egy felmentő email, hogy akkor most aki teheti menjen haza és dolgozzon onnan és elkezdték megszervezni, hogy ki mikor indul el. Én meg csak néztem ki és nem értettem, hogy az 1cm-es hó tényleg ekkora káoszt tud okozni? De tényleg több órával megnövekedhet a hazaút, lefújnak járatokat a reptereken, megáll néha még a metró! is. Ma például, 3 nappal (!) a havazás után valamelyik vonattársaság jelentette be, hogy néhány járat szünetel. Úgy tűnik jó alkalom ez egy kis plusz szabadságra. :) 
A bonyodalmat leginkább két dolog okozza az utakon. Az egyik, hogy nagyon sokan nem igazán tudnak vezetni. Aki száraz úton nem tud normálisan bekanyarodni annak a tél nyilván armageddon. A másik, hogy téli gumi nem nagyon van, mert hát arra az 1-2 napra egy évben minek. (Állítólag sokkal olcsóbb a biztosítás is, ha az ember aláírja, hogy hóban nem vezet.) Szóval az emberek bepánikolnak, belassítanak és bedugulnak az utak. Amiket egyébként csak a napsütés fog eltakarítani napokkal később. Jó hír viszont, hogy aki teheti otthon marad, tehát a többieket szokatlanul jól járható utak várják :)

De például még egy érdekes dolgot sikerült megtanulnunk a tél jóvoltából:
Vannak dolgok amiket az ember természetesnek vesz. Mi például azt, hogy ha esik a hó és eltakarítjuk abból olyan nagy baj nem lehet. Még ha itt ritkán is esik és mások nem is teszik, haragudni csak nem fognak ha elpucoljuk a járda egy részét és nem esnek hasra a letaposott jeges rétegen. Nem úgy van az ám! Azontúl hogy minden arra járónak elmagyaráztuk, hogy hát esik a hó, eltakarítjuk hogy ne csússzál el, érted, ma megkaptam 3 különböző embertől, hogy nagyon veszélyes amit csinálunk mert bárki beperelhet érte. Kérdezem hát miért? Hát mert ha megcsúszik az én hibám lesz mert eltakarítottam... Még mindig nem értem. Hát elcsúszik, én eltakarítottam, azaz tettem valamit, tehát az én hibám. Ha nem teszek semmit, akkor a hó miatt csúszik el, amiről én nyilván nem tehetek... Ravasz! :) Ezen felül még azt is megkaptam, hogy hát hova lapátolom a havat, biztos az útra, és akkor veszélyesebb lesz rajta autóval közlekedni. Autózni sokkal fontosabb, és az út veszélyesebb mint a járda. A végén még az autós is beperel. Szal nyugodjak le, majd elolvad és hagyjam abba a felforgató tevékenységet de sürgősen ha jót akarok :) (Nagyon azért nem háborgok, mert bár ugyan többes számban írtam a lapátolást, igazából én még nem próbáltam ki az új lapátot, de ezután nem is fogom....)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése