2012. május 17., csütörtök

Bankszámla, lakás, egyebek



Bankszámlát nyitni meglepően könnyűnek bizonyult. Sokáig halogattam, merthogy mindenhol azt olvastam hogy ilyen-olyan igazolások, lakcím bizonyítékok stb.-re van szükség, ezért meg akartam várni a lakás szerződés aláírását.  Volt olyan is ami frissen érkező külföldieknek volt kitalálva havi 8 fontért, de ezt meg sokallottuk, ráadásul legalább 1 éves szerződés volt hozzá, meg elég drága utalás. Mivel más dolgunk éppen nem volt, elmentünk és bepróbálkoztunk egy Lloyds fiókban. Miközben megbeszéltük a gyengélkedő forint várható sorsát, a budapesti időjárást meg a hálózatos szakma szépségeit pikk pakk elkészült a két bankszámla meg az Internet bankolás. Külön szobában fogadtak, a kávét és a teát elutasítottuk, anélkül is túl voltunk pörögve. Itt egy apró akadás volt amikor kiderült, hogy még hotelben lakunk és csak várhatóan a hét végén költözünk. A két bankos elvitatkoztak, majd az egyik közölte, hogy dehát a rendszer kiadta a címet és nem írja, hogy hotel, úgyhogy jó lesz az. Mi bőszen bólogattunk, aztán haladtunk tovább. Gyakorlatilag a két útlevélen kívűl semmi mást nem mutattunk fel. Számlavezetés 0 font, szerintem korrekt. 


A lakásbérlés végül kapott egy plusz csavart. Nem is tudom miért gondoltam, hogy másképp lesz. A valóság tényleg az, hogy a messziről jött magyar ember angolhonban nem leinformálható, így a credit checken nem megy át. Viszont a pénzt itt is nagyon szeretik, így sikerült megegyeznünk 3 havi előre fizetett lakbérben (ez jó, mert nem 6 havi ami ilyenkor gyakoribb), így eltekintettek a csúfos átvilágítási kudarctól... :)
Hogy hogyan fizettük be a pénzt az is megér egy külön sztorit. Először is magyar forintszámláról külföldi bankba utalni értelemszerűen nem játszott, egyrészt mert lassú, másrészt mert szinte lehetetlen előre megmondani melyik fél fog melyik árfolyamon váltani, ki milyen költségeket mikor és kinek számol fel. Ennek a vége általában az, hogy nem a megfelelő összeg érkezik meg a célba. Lehetett volna még a frissen készült angol számlánkra utalni majd onnan a megfelelő összeget továbbküldeni, de az már tényleg túl sok idő lett volna, nem tudtunk volna pár nap múlva költözni, márpedig a hotelnél semmi nem drágább. Mi azt találtuk ki, hogy kivettük a pénzt atm-ből és befizettük közvetlenül a célszámlára. Ennél gyorsabb szerintem nincs, mert azonnal jóváírják. (Pár nap múlva kiderült, hogy ennél valószínűleg drágább sincs, főleg mert a kedves bank, annak ellenére, hogy kereskedik fonttal, volt szíves először dollárra váltani a pénzt, majd aztán fontra. Ezt ez úton is nagyon köszönjük!). Ez jól hangzik, de az összeg akkora volt, hogy csak több menetben tudtuk kivenni. Egyrészt azért mert az ATM-eknek is van saját limitjük (tipp: A Lloyds automatáknak 800 font a tranzakciónkénti limitje, a többinek 5-600 körül volt), másrészt meg a kártyáinknak is volt egy napi maximuma, és még az is kevés volt. Azért két nap alatt összegyűjtögettük a pénzt, megcsodáltuk, átszámoltuk, majd eltalicskáztam a bankba és befizettem. Még egy kis papírfecnit is kaptam. Ez azért kicsit ijesztő volt, mert ennyi pénzt rég láttunk egyben, és odahaza egy 500Ft-ról szóló átvételi elismervény is komolyabban néz ki mint itt egy banki nyugta. Mindenesetre felhívtam az ügynököt, mondtam meglennénk a pénzzel. Kiváló, a szerződés elő van készítve, pénteken megkapjuk a kulcsokat. Hogy elébe menjünk a dolgoknak megkértem aput, hogy adja fel postán a legfontosabb csomagokat az új címre, így talán már jövő hét elején megkérkeznek. 

Mindeközben sikerült NI számhoz (ez itt az adó + tb szám) interjút szervezni a páromnak. Már másnapra tudtak időpontot adni, igaz csak 1,5 órás távolságban, de így is jó, mert általában csak 1-2 hét múlvára tudnak. Ez nagyon fontos a munkához mert ennek hiányában elképesztő sokat vonnak a fizetésből adó címén. Nekem elvileg a munkahelyem fogja igényelni és megcsinálni. Nekik gyorsabb, nem kell sorbanállni.


Ha már itt vagyunk Kis Indiában, kipróbáltuk a különböző keleties ízeket is. Voltunk már indiai és afgán étteremben, ahol nagyon jó curryt lehet kapni, naan kenyérrel vagy chapati-val. Mindkettő lepényféle, de az előbbi kelt tésztából van és szerintem sokkal finomabb. 20-25 fontból két ember nagyon jól tud itt lakni. Ja igen, csipős, de azért bőven az ehető szinten belül, és csak egyszer csíp :) Ezen kívűl azért inkább az olcsóbb gyorskajáldákat választottuk, ahol 4-5 fontból lehet fejenként enni. De ez hosszú távon nem lesz tarható, mert szinte érzem ahogy hízok tőle. Jövő héten már tudunk főzni remélhetőleg.


Internet ügyileg kicsit rosszul állunk mert a hotelben lévő Internet lejárt. Mondjuk korrektek voltak, mert 3 napi árért 6-ot kaptunk, de azért még egy körre már nem akartam befizetni. Vettünk egy 3G sticket, ami 30 font volt 3 hónapra előre feltöltve, havi 1G forgalommal. T-set vettem, nosztalgiából :) Ezzel elleszünk amíg beköltözünk és beszerelnek valami rendes szélessávot, de nagy töltögetések, meg Skypeolás (ez elvileg tiltott róla) addig nem lesz sajnos. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése