2012. október 31., szerda

Bank és Név problémák

 A bankok itt is meg tudják lepni az embert egy két jól eltalált felhasználóbarát folyamattal. Van egy számlám amin elég jó látra szóló kamatot adnak, de csak egy összeghatárig, utána semmit. Javasolták nyissak még egy ugyanilyet, 5 perc online, és akkor arra is kapok kamatot. Úgyhogy beléptem az oldalra és kérvényeztem. Kicsit furcsálltam, hogy ki kell töltenem egy csomó olyan adatot (lakhely, állampolgárság stb.) amit nyilván tudnak rólam, hiszen mikor beléptem azonosítottak és nyilván nem változott különben már bejelentettem volna. Pár nap múlva hívtak telefonon, hogy megy tovább a folyamat és meg kell kérdezniük pár dolgot. Megint csak cím, meg előző címek és hasonlók. Kérdezem, hogy minek hiszen ezt pontosan tudják rólam. Valamilyen törvény írja elő nekik, hogy új számlánál úgy kell kezeljenek, mintha nem ismernének és ezért kérik el az adatokat, nem használhatják a régieket. Hát jó. Megadtam, de a címeknél kicsit egyszerűsítettem, mert múltkor nagyon körülményesen adtuk meg, egyrészt mert kezdetben a hotelben "laktunk", másrészt meg otthonról is több címet írtunk be, hogy minél pontosabban fedjük a valóságot. Na ebből most kihagytam a "fölösleget", meg mondták hogy nem is kell pontosan elég a hónap kb. Minden rendben, majd megkapom a welcome packet postán megint. Erre ma kapok egy levelet, hogy mivel nem egyezik az általam megadott adat a rendszerben levővel ezért be kell majd fáradjak és akkor megcsinálják a fiókban... Ennyit a gyorsról és egyszerűről meg hogy nem nézhetik a régit.
Ja, ugyanezt egyszer már eljátszották másképpen is. Bementünk címváltoztatni, és mondták, hogy töltsük ki a kérvényt, írjuk alá. Megtettük előttük, meg is nézték, azt mondták minden rendben van, majd bevezetik a rendszerbe. Pár nap múlva jött a levél, hogy mivel az aláírás nem egyezett a rendszerben levővel nem tudták befogadni, fáradjunk be. Előttük írtam alá pedig azonosítás után!
Az ügyintéző Marika nénik, itt is Marika nénik, legfeljebb máshogy hívják őket...

Hasonló történet, hogy nemrég ráébredtünk, hogy rosszul van a nevem egy két helyen a rendszerben. Gyakorlatilag mindenhol amit a cég intézett. Tehát NI szám (adózás), biztosítás, céges azonosító stb. Fordítva van a név, tehát magyarosan: családnév aztán keresztnév. Eddig ebből semmi gondom nem volt, de a fenti egyszerű példa is mutatja, hogy még nagyon is lehet, úgyhogy nekifogok a javításnak hamarosan. Nem tudom hogyan történhetett mert konzisztensen angolosan használom itt a nevem, az önéletrajzon is így volt. A legvalószínűbb, hogy a HR-es hölgyek valamelyike nem olvasta el az apró betűs részt az útlevélben, miszerint előnév és utónév, hanem megszokásból dolgozott... Szomorú :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése